E-mailová komunikace poskytuje prostor se pořádně rozepsat a někdy se stane, že nám napíšete tak dobrý a dlouhý e-mail, že komentář z mé strany není potřeba.
Toto nám napsal pan Martin Panták:
„V devadesátých letech se udály tři krásné chvíle. Mí rodiče měli krásnou svatbu v šestadevadesátém roce a později toho roku jsem přišel na svět já. Ale to není vše – značka VW představila na přelomu let 92/93 Golf třetí generace s označením VR6, do kterého nasadila krásný velký atmosférický motor o objemu 2800 ccm, který byl doprovázen úchvatnými 6-ti válci o výkonu 128kw (174PS). Co si budeme povídat, na tu dobu nebylo zrovna moc aut, které by nabídly něco takto zajímavého.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/05/20210414_105446-scaled.jpg)
„Ačkoli patřím mezi příznivce a milovníky japonských aut a japonské kultury, tento Golf jsem si tehdy jako malý kluk zamiloval a dodnes na něj rád vždy vzpomínám. Ale ještě než táta pořídil tento vůz, vlastnil Golf G60 2. generace s motorem o objemu 1800 ccm s kompresorem o výkonu 118kw (tehdy 160 koní). Poté se rozhodl posunout se dál, pořídit, výše zmíněný, Golf třetí generace a dle slov táty to byla tehdy honba za výkonem, chtěl zkrátka něco silnějšího. A tak v roce 1999 učinil rozhodnutí a po úspěšném prodeji starého Golfa jel pro verzi VR6.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/05/20210414_1056000-scaled.jpg)
„Koupil ho v jednom pražském bazaru po prvním majiteli v pěkném stavu a dokonce ve třídveřovém provedení. Tehdy za Golf zaplatil na místě 350 tis. Kč. Tento vůz jsme měli dva roky, autíčko nám dělalo radost jak na cestách, tak samozřejmě i na okreskách, kde se umělo předvést a ukázat svůj charakter. Já jako malý kluk, tehdy ve věku 3-5 let, jsem s ním zažil spoustu zážitků a chvil, na které nezapomenu.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/05/20210414_105537-scaled.jpg)
„Jedna z těch vtipnějších historek je ta, kdy většina z nás malých dětí, seděla svým rodičům na klíně a řídili jsme v ulici s rukama na volantu společně. Tohle se ale tátovi jednou vymklo z rukou, kdy byla zima, tehdy ještě spousta sněhu a jeli jsme zrovna domů. Sedl jsem si tátovi do klínu, a společně s ním řídil. Následovala levotočivá zatáčka ze sídliště k nám do ulice. Co ale táta absolutně nečekal, že mu zatáhnu za ruční brzdu a v zatáčce jsme dostali smyk, kdy měl táta spoustu práce v danou chvíli ukočírovat auto. Já z toho měl legraci ještě několik dní. Samozřejmě se nic nestalo, jak autu tak ani nám, ale na těch pár vteřin ve smyku nikdy nezapomenu ?.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/05/20210414_105743-scaled.jpg)
„Auto také prošlo několika malými úpravami, jako například změna předního nárazníku a přední mřížky chladiče, 16″ litá kola značky OZ, nebo zadní koncovky výfuků značky Remus. Táta také rád fotil, a samozřejmě na fotkách jsem nesměl chybět ani já ?.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/05/20210414_105643-scaled.jpg)
„Vše skončilo roku 2001, kdy se táta rozhodl auto prodat. Tehdy se přistavovala k rodinnému domu veranda s garáží a bohužel auto muselo „jít do světa“. Vůz nakonec odešel do světa za pěkných 300 tis. Kč se slovy táty: „Už mě stejně přestal bavit, málo výkonu“. Poté, co se prodal Golf, táta vlastnil vozy typu Škoda Favorit, Nissan Primera, další vozy značky Škoda. To vše se ale opět změnilo po 13-ti letech. Táta vždy miloval velké atmosférické motory (tohle mám díky bohu po něm ?), když se naskytla vhodná příležitost a byly našetřeny peníze, opět se vrátil k vysoko-objemovým motorům.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/05/20210414_110546-scaled.jpg)
„V roce 2014 si přivezl domů Hyundai Genesis Coupe. Toho času povýšil jak objemem motoru, tak výkonem. Hyundai má pod kapotou objem 3800ccm, s 6-ti válci o výkonu 221kw (303PS), který byl tehdy dodáván s automatickou nebo manuální převodovkou. Táta měl tehdy obrovské štěstí, že narazil právě na vůz s manuální převodovku. No nebudu lhát, svezení je v tom parádní. Ty 6-ti válcové motory mají nádherný projev, v lepším případě s úpravou výfukového systému umí člověku dopřát na silnici krásnou operu.“
„S tátou rádi vzpomínáme na krásné chvíle v Golfu. Dělal nám opravdu radost a zbyla nám spousta krásných vzpomínek, které si poneseme po zbytek života.“
„Díky za možnost se podělit o zážitky a vrátit se zpět do 90. let jako kluk.“
Zdroj: Soukromý archiv pana Martina Pantáka. Děkuji za zaslání! ?