Bylo horké léto roku 2000, přesněji 21. srpna, kdy bylo v Rychnově nad Kněžnou poprvé registrováno nádherné FERRARI F355 BERLINETTA v barvě rosso corsa. Auto, původně z Německa si, si po dobu následujících 3 let užíval první český majitel a nutno podotknout, že temperament italského supersportu byl t. č. vskutku nevídaným jevem na našich silnicích.
První majitel se s autem objevil na několika veřejných akcích, kdy za zmínku stojí i velký tuning sraz v Brně roku 2001. Tam měl svůj stánek i hlavní prodejce Ferrari – firma HP-Exclusiv Zdeňka Holubovského.
Okolo roku 2003 se začala psát nová kapitola – tehdy zakoupil Berlinettu pan Pavel F.
![](http://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2021/03/000006710023-1024x690.jpg)
F355 na tuning srazu na Masarykově okruhu v Brně, rok 2001.[1]
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2024/02/image-1.png)
JE TŘEBA SI TO UŽÍT
Pavel F. koupil ojetý vůz v HP-Exclusiv, které tenkrát sídlilo v Praze-Ruzyni. Vzpomíná, že za auto dal přibližně 2,8 mil. Kč. „Kupoval jsem to, když jsem měl po třicítce a chtěl jsem si to užít! Chtěl jsem vědět, co to znamená mít Ferrari. Vybíral jsem si mezi F355 a 360 Modenou,“ dodává.
Hned první den zamířil s vozem k Paláci kultury (dnešnímu Kongresové centrum) na pražském Vyšehradě. Naštěstí bylo auto pojištěno, u Paláce urazil přední spoiler.
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2024/02/12671934_961308027280325_9013583951434619158_o-1024x724.jpg)
Pavel se svým vozem, rok 2003.[2]
Pavel často a rád jezdil na kávu s přáteli a vzpomíná, že vzhledem k výšce auta ho trápily vysoké retardéry, které se právě v té době začaly šířit, jako mor.
„To bych si nikdy nekoupil!“ tvrdili často ostatní lidé, kteří se s Pavlem dali náhodně do řeči, třeba jen tak na ulici. Auto mělo svůj typický projev, burácivý osmiválec měl typický zvuk pro Ferrari. „Když jste nastartovali v garáži a dali plný plyn, rozhoukalo to všechna ostatní auta,“ vzpomíná. „Byl to sporťák, který neodpouští, já mám rád klid a pohodlí,“ dodává.
POLICEJNÍ STÍHAČKA
Vzpomínáte, když policie představila nové dálniční stíhačky – FORDy MONDEA ST220? Stalo se tak, s velkou pompou, v roce 2004 a hned z prvního služebního roku těchto vozů Pavel vzpomněl na skvělý zážitek:
„Jel jsem po dálnici, mohlo to být tak 250+ km/h, když tu vidím ono policejní Mondeo. Policajt mi však ukazuje, ať jedu dál a on se vydal za mnou.
Zastavili jsme na nejbližší pumpě, přišel ke mně a zeptal se: ‚Mohl byste mě, prosím, svézt?‘ Svolil jsem a když jsme vyrazili, říkám mu: ‚Nemohl byste si alespoň sundat tu policejní čepici, to je docela blbý, nemyslíte?‘ Promptně souhlasil, sundal ji a už jsme razili po dálnici asi 270 km/h, možná víc. Najednou mě požádal, ať se otočím, že brzy začne úsek jeho kolegů, kde by byl s takovou jízdou problém a poprosil, ať svezu ještě jeho kolegu, který mezitím čekal na pumpě. Tak jsem ho svezl taky…“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2024/02/image.png)
Policejní Mondea budila svého času velkou pozornost. Zajímavostí bylo, že tato auta neměla zprvu uzpůsobeny majáky na střeše vozu na tak vysoké rychlosti a tak se běžně dělo, že ve vysokých rychlostech majáky upadly. Některá Mondea slouží policii dodnes.[3]
PROVOZ VOZU
„Auto potřebovalo často servis a u p. Holubovského co servis, to 100 tis. Kč. Vzpomínám, že jednou jsem jel s kamarádem z Izraele a prasklo nám lanko u plynu. Podařilo se nám to opravit čokoládou, neboli přístrojovou lámací svorkovnicí, ale alespoň jsme dojeli domů.“
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2024/02/425823318_867154815213039_2432413193174523106_n.jpg)
Pavlovo auto by se na ulici vyjímalo i dnes.[2]
DALŠÍ OSUD VOZU
Pavel se podíval s autem i na některé srazy Ferrari, za zmínku stojí například setkání 21. července 2004, kdy se Prahou proháněl Rubens Barrichello ve Formuli 1. Toho dne projel monopost F1 rychlostí 250 km/h kolem Sazka arény, dnešní O2 Arény.
Jak již bylo zmíněno, Pavel není závodník, má rád klid a pohodlí, a proto přibližně o měsíc později – v srpnu 2004 – auto prodává dalšímu majiteli. Ten jej má s největší pravděpodobností dodnes, poněvadž auto je stále v provozu.
![](https://90sczechroads.cz/wp-content/uploads/2024/02/366346142_652720120163628_5186708690527666013_n.jpg)
SHELL V-POWER RACING SHOW u SAZKA arény v Praze, 21. července 2004.[4]
Zdroje
- Soukromý archiv pana Ondřeje Misíka.
- Soukromý archiv pana Pavla Feigla.
- policejninoviny.cz
- Soukromý archiv pana Josefa Bučka.
Všem pánům děkuji za zaslání a důvěru.