Je v obecném povědomí, že v Čechách byla vlastněna spousta Fordů Sierra. Láska k evropským Fordům vznikla už za socialismu. Sierra byla „mokrým snem“ nejednoho československého motoristy. Po revoluci se se Sierrami a Scorpii doslova roztrhl pytel. Byly to jedny z nejžádanějších ojetin a dovozů, což dokazuje i příběh, který mi kdysi psal náš sledující, pan David Lacina. Jeho rodina vlastnila v devadesátkách autobazar ve Zlíně.
Běžně se stávalo, že motoristi, kteří měli o tato auta zájem, už na dálnici pronásledovali kamion, naložený Sierrami, Scorpii a Fiestami až do jejich bazaru, kde ihned projevili o dané auto zájem a složili zálohu.
O dobré kusy se lidi prali a u výkonnějších verzí Fordu Sierra, resp. verze XR4i, to nebyla žádná výjimka.
Okolo roku 1996 byl v Praze registrován tento FORD SIERRA XR4i. Vůz dostal pěknou poznávací značku s alfanumerickou kombinací AHI 44-55.
Jednalo se o vylepšenou verzi turbo SUHE. Ta měla pod kapotou motor o objemu 2.8 l / 138 kW. Vizuálně byl na ni aplikován tzv. „Cosworth look“- přední nárazník Cosworth s lipem RS500, kapota s výdechy, prahy byly lakovány do barvy karoserie. Originální XR4i měla dvojkřídlo, zde se nachází Cosworth spoiler, lidově „lopata“, nesmí chybět ani Cosworth maska s otvorem pro chlazení.
Nepřehlédnutelný je i individuální fuchsiový lak vozu a originální litá kola značky BBS.
Fotografie vznikla v Brně v roce 2000 a v tomto roce také končí jakékoli veřejně dostupné záznamy o autě. Majitel údajně tragicky zemřel. Vůz byl poté nabízen v inzerci a měl by údajně ještě jezdit. Nemůžu však s jistotou říct, zdali byl vůz prodán nebo nakonec sešrotován. Pevně však doufám, že tato „kulervoucí“ Sierra ještě jezdí.
Zdroj fotografie: Soukromý archiv pana Radima Sochy. Děkuji za sdílení a důvěru.
Zdroj informací o voze: pan Ondřej Strouhal a Jiří Petera.