V roce 1995 se začal psát na východě naší vlasti další krásný příběh. Toho roku pořizuje otec pana Lukáše B., dnes již kultovní, OPEL KADETT GSi. Tato klasika, vyrobená v roce 1990, poháněná dvoulitrovým 16V motorem, odstartovala u Lukáše obrovskou vlnu euforie a lásky k autům.
Lukáš píše:
„Auto mělo už tehdy stavitelné tlumiče KONI SPORT, pružiny EIBACH a 15 palcová kola ATS. V té době to patřilo mezi ty rychlejší auta na silnici a dodnes tomu není jinak. Najezdili jsme s ním hodně, pamatuji si ten parádní zátah, který je dodnes stejný. Na fotografii jsem já, někdy okolo roku ’97. Měl jsem 8 let a to auto jsem už tehdy zbožňoval, věděl jsem, že si mě vybralo. Poprvé jsem ho řídil, když mi bylo 15, to se to do mě ještě o to víc vtisklo.“
„Doufám, že i můj syn z něj bude nadšený, stejně jako já. Auto je dodnes ve skvělé kondici, zaznamenalo jen změnu v podobě přidání předních originálních mlhovek a je stále velmi rychlé, na okruhu je jako doma! I po 31 letech dokáže nadělit na okruhu v Brně čas 2:36! Další fotografie s KADETTem je pořízena o 24 let později.“
Kadetti se u nás začali objevovat už po revoluci, kdy byli častým dovozovým artiklem prodejců ojetin. Málokdy se našel v devadesátkách bazar, který by neměl tento typ vozu ve svém portfoliu. Čas ovšem plynul a spousta Kadettů posléze „umřela“ nejen díky korozi, ale také díky tuningu, kde byla spousta vozů zničena. V 0. letech byla totiž cena Kadettu už přijatelná, díly byly cenově dostupné i pro mladší motoristy a tak byl Kadett častou volbou pro tuning. V dnešní době je téměř nemožné vidět krásný, nezhuntovaný kus v sériovém stavu.
Lukášův Kadett je krásnou ukázkou správné péče a citlivého přístupu k vozu. Přeji mu mnoho dalších šťastných zážitků a najetých kilometrů.
Podívejte se na další Kadetty, které brázdily našimi silnicemi v 90. a 0. letech.
Zdroj: soukromý archiv pana Lukáše Bončka. Děkuji za zaslání a důvěru.