Garáž

Vzpomínky z jindřichohradeckého okresu

Fiat Ritmo (1994)

„Toto byl náš FIAT RITMO 75 z roku 1981. Koupili jsme jej v roce 1994 od majitele z Česka za 46 tis. Kč.“ vzpomíná David M.

Ritma trpěla, stejně jako mnohé soudobé vozy, na korozi. Tempo rozkladu karoserie do „hnědého prachu“ bylo takřka smrtící.

Fiat Davidových rodičů byl registrován v okresu Jindřichův Hradec, odkud jsme až dosud nepublikovali jediný příspěvek!

Narazit na Ritmo v ulicích dnes je takřka zázrak. 

Nissan Bluebird (1995)

Některé vozy zkrátka definitivně zmizely z našich silnic a dokonce se neobjevují ani na automobilových srazech. Zůstávají tak pouze v našich vzpomínkách nebo na nostalgických fotografiích. Koneckonců, to je i důvod proč projekt @90sczechroads existuje. Chceme vám je připomenout!

Zkuste zapátrat v paměti, kdy jste naposledy viděli NISSAN BLUEBIRD. Až si vzpomenete, tak se zamyslete, kdy jste jej spatřili naposledy v provedení COMBI?

Tento Bluebird combi patřil také rodině našeho sledujícího Davida M. Byl vyroben v roce 1985 a do rodiny Myšíkových se dostal o deset let později. Nissan byl pořízen za 100 tis. Kč.

Volkswagen Golf (1996)

Jednou z nejčastějších ojetin, hojně prodávanou na našem trhu po roce 1989, byl bezesporu VOLKSWAGEN GOLF.

Ceny ojetého dvojkového Golfu v roce 1996

Průměrná cena za základní benzínové provedení nejstaršího kusu z počátečních let výroby (1983 – 1985) se pohybovala v rozpětí 28 tis. až 45 tis. Kč. Za nejnovější modely (rok výroby 1990 – 1992) základního benzínového provedení jste dali téhož roku 105 až 150 tis. Kč.

Naftové kusy byly o dost dražší. Kusy z let 1983 – 1985 stály od 45 do 65 tis. Kč, nejnovější (1990 – 1992) stály od 125 do 165 tis. Kč.

Modrozelený golf z Jindřicháče

Za 130 tis. Kč pořídila dvojkový Golf i rodina Myšíkových. Stalo se tak roku 1996. Stroj, nesoucí hrdé označení GTD, byl vyroben v roce 1987 a svého času dělal reklamu půjčovně videokamer HOLLYWOOD.

V osmadevadesátém roce byl Golf prodán dalšímu majiteli, který jej využil, jako základ pro tuning. Součástí tuningu bylo i, toho času velice obvyklé, přesunutí „espézetky“ z kufrových dveří na nárazník. O 4 roky později poznala rodina své bývalé auto na tuning srazu díky podznačníku SPZ „HOLLYWOOD DESIGN“.

Zdroj fotografií: soukromý archiv pana Davida Myšíka. Děkuji za zaslání a důvěru.
Zdroj informací o ojetinách (ceny Golfu): Auto Tip 1996.