Nejprestižnější sportovní vozy FERRARI se začaly v průběhu 90. let pozvolna objevovat nejen v hlavním městě, ale napříč celou republikou.
V 0. letech nabrala situace s výskytem a vlastnictvím těchto aut u nás úplně jiné obrátky. Nejen Ferrari, ale spousta dalších, dnes mnohdy ikonických, supersportů bylo vidět na výstavách a velkých tuning srazech víc, než kdy dříve.
V roce 1999 vystavilo české zastupitelství FERRARI – firma HP Exclusiv pana Holubovského – model 360 MODENA. Stalo se tak na brněnském autosalonu a asi už netřeba zmiňovat, že křivky vozu se záhy staly populárními, později legendárními.
Ferrari tuningového klubu
Fotografie Modeny v příspěvku však nejsou ze zmíněného brněnského autosalonu. Vznikly přibližně o 5 let později v Ostravě na výstavišti Černá louka. Tuhle Modenu tam svého času vystavil frýdecko-místecký spolek METHAN CITY, jenž se t. č. definoval, jako první oficiální ostravský tuningový klub.
Auto mělo takřka kompletní bodykit HAMANN, kterému k úplnosti chyběly jen kola HAMANN PG2 od OZ RACING a stylingové prahy.
Další osud auta byl však pozitivní – dochovalo se v nezměněné podobě a hezkém stavu dnešních dní. Tuningový klub ukončil své aktivity okolo roku 2007. Do té doby se jeho členové pravidelně scházeli na parkovišti u ostravského Carrefouru, předávali si rady na komunitních online fórech a mohli čerpat výhody v podobě slev u klubových partnerů. To vše je dnes už dávná historie…
Zdroj fotografií: soukromý archiv pana Radima Sochy. Děkuji za sdílení a důvěru.