Psal se únor 1995, kdy první český majitel přihlásil vínový FORD TAURUS v okresu Brno město. Ojetý vůz z USA onomu majiteli sloužil několik let a následně se jej rozhodl prodat.
Okolo roku 2000 cestuje následující majitel – pan Michal B. – autobusem z Českých Budějovic do Brna. Shodou okolností nalézá v autobuse noviny, které si pročte a zjistí, že se v Brně Taurus prodává. Neváhá a při první příležitosti volá prodávajícímu, zdali auto ještě má.
Ještě ten den se domluvili na prodeji a za 20 tis. Kč Michal auto kupuje. S vozem, osazeným motorem o objemu 2.5 litru, přijíždí do svého domovského okresu Frýdek-Místek, kde měl t. č. rozestavěný dům.
Taurus věrně slouží circa dva roky a během té doby se šíleně nadře. V autě se kromě rodiny vozí i dělníci a materiál na stavbu.
Vůz však měl třístupňovou automatickou převodovku, ze které pozvolna unikal olej. Bylo rozhodnuto, že se problém vyřeší spolu s výměnou oleje. Po nějakém čase auto Michalovi přivezli, ale on bystře zpozoroval, že nyní olej z převodovky unikal doslova proudem! Mechanik si ho odvezl zpět a za 14 dní hlásil, že je hotovo.
Při opravě však museli něco (jak se lidově říká) “zbabrat” a převodovka přestala řadit třetí převodový stupeň, následně odešel i druhý převodový stupeň. Bylo rozhodnuto a vůz byl rozebrán na díly a následně sešrotován. Další, typicky “exotický,” vůz, k nám dovezen po revoluci, tedy zmizel z našich cest. Podobný příběh čekal na mnoho podobných, dnes naprosto nevídaných vozů, které se k nám ze západu po revoluci dovezly.
Zdroj: soukromý archiv pánů Michala a Adama Bukovjanových. Děkuji za zaslání, trpělivost a důvěru.