V listopadu 1992 se konečně dostávají do prodeje první kusy další generace modelu M – typ E36! BMW M3 (E36) bylo zpočátku jen v provedení coupé. V roce 1994 se přidává cabrio a koncem roku – v prosinci se přidává též provedení sedan (za účelem vyplnění díry na trhu po vyřazení modelu M5 (E34) z nabídky, typ M5 (E39) se vrátil až v roce 1998).
Červené BMW M3 na fotografiích by se dalo pravděpodobně považovat za prokleté. Auto s novojičínskou registrací se k nám dostalo někdy okolo let 1998/99.
Dle námi zjištěných informací byl první majitelem jistý Petr J., který zemřel velmi mladý (problém s drogami). Tento pan Petr měl ještě kolegu, pana S. – ten zase vlastnil žluté M3 (E36). Pan S. je také již po smrti. Když Petr zemřel, BMW bylo prodáno jistému panu G., ten s vozem havaroval tak nešikovně, že šlo přes střechu. V rámci opravy bylo auto přelakováno do křiklavě zelené barvy – ala Kawasaki Ninja, byla též provedena generální oprava motoru.
Roku 2007 se auto dostává do rukou pana Romana F., kterého údajně následně také zničily drogy.
Jednoho dne, okolo roku 2008/09, jel Roman v onom BMW v Ostravě po Místecké ulici. Ze čtvrtého, chtěl zařadit pátý kvalt, ozvala se rána a vystřelil konec převodovky. S tímto defektem bylo auto prodáváno na serveru sportovnivozy.cz za 90 tis. Kč.
Dnes by mělo být auto stále v provozu na českých silnicích, u dalšího majitele. Pevně doufám, že ho nepostihne stejná smůla a neštěstí, jako předchozí vlastníky vozu.
Zdroje
Fotografie červené E36: soukromý archiv pana Radima Sochy.
Informace o prokletém BMW: anonym