Garáž Nehody

Ošklivá rána

PEUGEOT 205 asi netřeba představovat. Toto lidové vozidlo se stalo přibližovadlem nejednoho motoristy nejen v 80. a 90. letech, ale samozřejmě i později. Vrcholem nabídky bylo provedení GTi, které se pyšnilo až 128 koňmi. GTi je považováno za jeden z nejlepších hot hatchů 80. let. V devadesátkách se na našich silnicích začala objevovat spousta limitovaných edic.

Edice GENTRY

Gentry byla jedna z mnoha limitovaných edic dvě stě pětky. Ačkoli se zvenčí jevila jako běžné GTi, nebyla některými považována za plnokrevné GTi. Pod kapotou se sice skrýval motor o objemu 1.9, ten byl však podladěný na 106 hp. Edice Gentry měla většinou automatickou převodovku.

Pouze 300 kusů bylo vyrobeno v barvě „Sorrento Green“ a „Aztec Gold“ (která je někdy označována jako „Mayfair Beige“). Vozy se dodávaly s interiérem v kůři a dřevodekorem, posilovačem řízení, ABS a vyhřívanými zrcátky.

Smůla pana Semely

Okolo roku 1994 si jedno Gentry dovezl i otec pana Jiřího. Vůz byl v zahaničí nabourán na zadek a po opravě jej pan S. nějaký čas užíval. Auto bylo registrováno v okresu Zlín. Ke štěstí majitele mělo vozidlo manuální převodovku.

Peugeot 205 GTi GENTRY po dovozu, 1. polovina 90. let.

Po čase se rozhodl, že vůz prodá. Umístil jej do inzerce a o pár dní později očekával prvního zájemce. Bohužel se mu den před příjezdem kupce stala ošklivá nehoda. Auto tedy nemohlo být zájemci prodáno.

Vůz byl nakonec prodán jinému pánovi na opravu. Další osud vozu je neznámý.

Zdroje

  1. Fotografie: soukromý archiv pana Jiřího Semely. Děkuji za zaslání a důvěru.
  2. Informace: 205gti1fm blog, online, dostupné zde