323F od Mazdy byla úžasná hned v několika ohledech: generace BG dala tátům od rodin možnost mít spolehlivé a relativně prostorné auto s vyklápěcími světlomety, takže se při cestě z práce domů mohli cítit – alespoň na moment – jako Tom Selleck za volantem Ferrari 308 GTS v kriminálce Magnum P.I.
Následující generace BA zase dala motoristům zcela odlišný a futuristický design. Když jste s 323F BG či BA zaparkovali v devadesátkách na sídlišti mezi auty z bývalého východního bloku, opravdu se vyjímaly.
Pojďme se nyní podívat na cenu tři dva trojky s mrkačkami – generace BG – na jaře 1993. Typ se zážehovým motorem o objemu 1,6 litru stál v základu 535 000 Kč. Provedení 1,8 GTE Lux začínalo na 615 000 Kč. Ojetiny z let 1990 – 91 šlo toho času sehnat za průměrné ceny v rozmezí mezi 200 až 250 tis. Kč.
MAZDA 323F (BG) se samozřejmě upravovala už v 90. letech. Modifikované nárazníky, spoilery a doplňky bychom našli v katalozích firem ATS, ATH Insberger, Samurai Tuning – Postert, Vesta Tec, TWR, nebo Zender.
Podobně, jako jiné modely od Mazdy, trpěla i 323F na korozi, i proto je tento model v současnosti téměř zcela vymýcen z našeho vozového parku. Škoda, vždycky se mi líbila. Měla zkrátka šmrnc…
Zdroj fotografií: soukromý archiv pana Michala Tolara. Děkuji za zaslání a důvěru.
Zdroj cen: průzkum cen trhu magazínu Automobil Revue, jaro 1993.
