Krásné sedany ze Země vycházejícího slunce oslovily v 90. letech nejednoho českého motoristu. Výhodou volného trhu bylo, že konečně nebyl problém sehnat i asijská auta. Co si budeme povídat… Za socialismu byl výběr nových japonských aut velmi omezený a často byly k mání pouze kusy v základním provedení. To se po revoluci drasticky změnilo.
Děda pana Adama K. založil na počátku 90. let stavební firmu. K jeho štěstí se mu dařilo, a proto měl možnost zakoupit mnoho – dnes již klasických – aut. Za zmínku stojí BMW E34, FORD SIERRA, CITROEN ZX, PONTIAC TRANS SPORT a další…
Dědu však nejvíce uchvátily vozy značky MITSUBISHI, kterých měl nespočet. První, které vlastnil, byl typ GALANT. Ten koupil v roce 1993 a modelu GALANT zůstal věrný dlouhá léta. Vystřídal generaci pátou, šestou, sedmou, v jeho garáži nechyběla ani generace osmá, kterou považuji za jeden z nejkrásnějších a nejvíce nadčasově vyhlížejících sedanů 90. let.
S posledním Galantem, pořízeným roku 2008, boural o tři roky později. Poté už žádné Mitsubishi nevlastnil. Adam dodává, že děda vždy rád na auta vzpomínal, byly velmi spolehlivé a vždy o nich mluvil jen v dobrém.
Zdroj fotografií: soukromý archiv pana Adama Korandy. Děkuji za zaslání a důvěru.