Vozy PORSCHE se u nás vyskytovaly už za socialismu. Málokomu se poštěstilo vlastnit přední model – 911. Na fotografii, či ve filmu byly zaznamenány PORSCHE 914, 924, 944 a nechyběly též klasické modely řady 911.
Porsche se objevovala i ve sportu. Na mostecku jezdila klasická 911, další klasickou 911 využívali manželé Trajboldovi v závodech rally.
Po revoluci se začala Porsche standardně dovážet a klienti, kteří neměli hluboko do kapsy, měli konečně zázemí pro své čtyřkolé miláčky. Ceny však nešly pod 1,5 mil. Kč.
CENÍK PORSCHE (pro sezónu 1994/1995)
Typ | Cena |
PORSCHE 968 CS | 1 788 526 Kč |
PORSCHE 911 CARRERA COUPÉ | 2 824 664 Kč |
PORSCHE 911 CARRERA cabrio | 3 200 672 Kč |
PORSCHE 928 GTS (manuál i automat) | 3 690 862 Kč |
Státní poznávací značku AHK 00-03 vozilo cabrio PORSCHE 911 CARRERA S. Vůz se pravidelně vyskytoval v ulicích Prahy.
Stopy po autě končí ještě před rokem 2000. Jsem přesvědčen, že byl vůz prodán dalšímu majiteli a změnil značku.
Zdroje
Červené Porsche: Auto Tip 5/96
Žluté Porsche: soukromý archiv pana Martina Růžičky. Děkuji za zaslání a důvěru.
Ceník: Svět motorů 1995