Píše se červen 1983, kdy přijíždí pan Petr K. se svým BMW 3.0 (E9) poprvé do práce. Nádherný a u nás málo vídaný vůz byl dovezen z Francie a za cenu tehdejších přibližně 60 tis Kčs zakoupen v pražském bazaru.
Petrův kamarád Ota vzpomíná, že auto mělo ohromné žluté světlomety, na které všichni s kolegy zírali. Jestli však byli na něco příslušníci SNB alergičtí, tak to bylo právě nevhodné osvětlení vozu. Ota dodává, že Petr musel ihned světla vyměnit za čirá.
Pár dnů poté, co se rozkřiklo, že si Petr pořídil bavorák, mu vlítla na oddělení v podniku kontrola v podobě auditu. Holt závist lidí nezná meze v každé době. Úsměvné je, že toho času nešlo o auto dražší, než průměrný nový Žigulík.
Ota vzpomíná, jak pracně Petrovi zhotovovali pruhy ve stylu ALPINA na boky vozu. Po revoluci auto změnilo podobu. Kromě – toho času extrémního tuningu v podobě malby do imitace dřeva (ano, skutečně šlo o malbu, nikoli polep, či dnes známé fólie – ty tenkrát nebyly) – byl vůz osazen spoilery a to jak předním, tak zadním, kdy auto naplno připomínalo typ CSL.
Pan Petr K. nás navždy opustil roku 2021. Jeho BMW však dodnes jezdí v republice se stejnými čísly a takřka identickou podobou, jež můžete vidět na fotografiích č. 1 a 2.
Zdroj fotografií a vzpomínek: soukromý archiv pana Otamíra Švaňka. Děkuji za sdílení a důvěru.