Garáž

Auta pana Vykydala: věrní společníci na cestách

Pojďme se podívat na vozový park pana Vykydala, který roku 1990 založil firmu VYKO, která se specializuje na sanace betonů.

Pan Antonín Vykydal se věnoval stavebnictví skoro celý život. Z historie je patrné, že se oboru stavebnictví v porevolučních časech velmi dařilo, a proto není divu, že firma začala vydělávat. Pan Vykydal si tak mohl dovolit spoustu zajímavých aut. V jeho garáži se objevil ku příkladu Mercedes-Benz W124 (combi), Ford Scorpio, později terénní Nissany Patrol, Audi A8 nebo BMW 730i (E32).

Zmíněný Bavorák E32 pořídil Antonín roku 1992, kdy se firmě začalo dařit. S autem jezdil mj. v Moravské Třebové, kde luxusních řad 7 od BMW bylo jako šafránu. Někdy v letech 1992-93 přijel na návštěvu kamarád z Německa ve svém Volkswagenu Passat B2. Starší Passat byl toho času už poměrně orezlý, zkrátka nebyla to žádná leštěnka, poněvadž kamarád byl docela “šetřílek.” Požádal Antonína, zdali by si mohl svůj Passat zaparkovat do jeho garáže, poněvadž se o vůz bojí. “Není problém,” reagoval Antonín a záhy vyjel s luxusním Bavorákem z garáže. Německý přítel byl v šoku, když spatřil, co z garáže vyjelo. Nečekal, že zrovna Čech může mít takové auto.

V roce 2003 si pořídil další zmíněný vůz – luxusní AUDI A8. Toho času jezdil na stavbu do Olomouce okolo bazaru, kde postupně sledoval pokles ceny nabízeného vozu. V časovém horizontu 2 měsíců se stalo z milionu 700 tisíc Kč. Antonín Audi koupil a postupně se stala jeho nejoblíbenějším vozem. Vůz měl dlouhých 17 let, během nichž najel přes 250 tis. kilometrů. V červenci 2020 se vozu porouchala převodovka a na podzim téhož roku chtěl věc řešit a dát vozu péči jak technickou, tak vzhledovou. Bohužel se tak nestalo, poněvadž na podzim nás Antonín navždy opustil.

Vůz byl následně s těžkým srdcem prodán. Snad dostal péči, jež si zaslouží.

Zdroj: soukromý archiv pana Dana Vykydala. Děkuji za zaslání a důvěru.